Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

Informace ke COVID-19

Otázky a odpovědi

Testování dětí v MŠ a žáků v ZŠ od 12. 4.

Veškeré informace naleznete zde: FAQ – nejčastější dotazy | testování.edu.cz

 

Očkování po 27. 2.  a 1. 3. 2021

Očkování po 27. 2. a 1. 3. 2021

 

Pro jakou věkovou skupinu je určena vakcína společnosti AstraZeneca?

Stanovisko k věkové indikaci vakcíny firmy AstraZeneca od České vakcinologické společnosti ČLS JEP.

 

Jak rezervovat termín očkování?

  1. Nejprve je nutné provést registraci na stránce https://registrace.mzcr.cz, obdržíte potvrzení platné registrace (na obrazovce počítače, nikoli samostatným emailem). 
  2. Vyčkejte na zaslání zvací SMS obsahující PIN2 k provedení rezervace.
  3. Zvací SMS Vám bude zaslána z Vašeho preferovaného očkovacího místa na základě reálné dostupnosti vakcíny pro Vaše očkování.
  4. Na stránce https://reservatic.com/ockovani zadáte číslo pojištěnce (občané ČR vyplňují své rodné číslo, cizinci přidělené číslo pojištěnce) a PIN2, který jste obdržel/a ve zvací SMS.
  5. Vyberete vhodný datum a čas rezervace pro Vaše očkování první dávkou.
  6. Termín 2. dávky se vytvoří automaticky za 28 dní ve stejný čas.
  7. Potvrdíte vytvořenou rezervaci kliknutím na „Rezervovat“ a vyčkáte na zobrazení potvrzení o platné rezervaci.
  8. Pokud jste vyplnil/a e-mail, obdržíte potvrzení o platné rezervaci také emailem.
     

Jak se registrovat na očkování?

  1. V případě zájmu o očkování je nutné provést nejprve registraci do systému.
  2. Na stránce https://registrace.mzcr.cz zadáte své telefonní číslo.
  3. Obdržíte PIN, který zadáte do systému.
  4. Vyplníte jednotlivé kroky v registračním formuláři.
  5. Vybrané preferenční očkovací místo je závazné pro provedení Vašeho očkování.
  6. Jakmile bude dle vyplněných údajů vyhodnocena vaše registrace jako platná, obdržíte na obrazovce potvrzení platné registrace (systém neodesílá potvrzení emailem).
  7. Nečekejte na okamžité zaslání SMS s kódem PIN2 k provedení rezervace, ten Vám bude zaslán z Vašeho preferovaného očkovacího místa až na základě reálné dostupnosti vakcíny pro Vaše očkování.
  8. PIN2 zůstává platný až do úspěšného provedení rezervace podle dostupných volných míst k očkování na preferovaném očkovacím místě.
  9. Pokud vyžadujete změnu očkovacího místa, je nutné provést novou registraci.
     

Jsem pedagog a nepřišla mi zvací SMS s PIN2, přitom kód propadne již 28. 3. Co mám dělat?

V půlnoci 28. 3. 2021 končí platnost PINu pro registraci pedagogů do centrálního registru, do té doby se mohou registrovat, pak již to nepůjde. Dosavadní registrace zůstávají v platnosti, nebude však již možné se ani přeregistrovávat na jiné očkovací místo. Je to rozhodnutí MZdr. Očkovací místa vědí, že mají pedagogy zařadit jako třetí mezi prioritními kategoriemi.

Jsem registrován a odjel jsem do zahraniční a po návratu mi je nařízena 5 dnů karanténa, kdy mohu přijít na očkování? 

Pokud proběhne karanténa bez jakýchkoliv příznaků, můžete být očkován.

 

Středisko, které navštěvuji nemá přístupové kódy pro chronické pacienty. Co mám dělat? Kam mám zavolat, abych získal/a kód?

Kód pro chronické pacienty mají ambulantní specialisté nebo specializovaná centra v nemocnicích, jako:

  • Alergologie a klinická imunologie,
  • Endokrinologie a diabetologie,
  • Gastroenterologie,
  • Hematologie a transfuzní lékařství,
  • Infekční lékařství,
  • Intervenční kardiologie,  
  • Kardiologie,
  • Klinická onkologie,
  • Lékařská genetika,
  • Nefrologie,
  • Neurologie,
  • Onkogynekologie,
  • Onkourologie,
  • Pneumologie a ftizeologie,
  • Vnitřní lékařství.

 

Jsem ve věkové skupině 70+, registroval jsem se před dvěma týdny a do teď mi nepřišla zvací SMSka, kde je problém?

V současné době se očkování v Libereckém kraji soustředí na doočkování seniorů, kteří již absolvovali očkování první vakcínou. Předpokládáme, že systém začne rozesílat zvací SMS s PIN kódy 2 v průběhu začátku dubna. 

 

Byl jsem registrován, ale nejsem si jistý, zda úspěšně. Nelze to nějak ověřit?

Úspěšná registrace je potvrzena SMS zprávou a pokud je mailová adresa, tak i na ni. Na krajské lince nelze ověřovat, zda je klient úspěšně zaregistrován. Ověřování úspěšných registrací je umožněno pouze operátorům na lince 1221, a to do 48 hodin.

 

Mám uživatelský účet v systému Reservanto, budou do něj uloženy rezervace k očkování?

Ne, aktuálně probíhají všechny rezervace bez vazby na uživatelské účty v systému Reservatic.


Mohu využít mobilní aplikace k rezervaci?

Ne, aktuálně lze provést rezervaci pouze na webové adrese https://reservatic.com/ockovani 


Proč u mobilní aplikace není aktivní funkce pro hledání otevřených pozic pro rezervaci na všech očkovacích místech?

Na základě změn pro řízení přístupu občanů k rezervaci podle dostupnosti vakcín na preferovaných očkovacích místech není možné se nyní rezervovat na libovolném očkovacím místě, je potřeba vyčkat na zvací SMS z preferovaného očkovacího místa.


Jak rezervovat termín druhé dávky očkování?

Termín 2. dávky se vytvoří automaticky za 28 dní ve stejný čas.


Jak změnit termín očkování 1. dávky?

Termín očkování můžete změnit pouze telefonicky přes linku 1221 a nebo kontaktováním očkovacího centra. V případě změny termínu 1. dávky se automaticky změní termín 2. dávky.


Jak změnit termín očkování 2. dávky?

V případě, že požadujete změnit termín 2. dávky například z důvodu nemoci, kontaktujte očkovací centrum.


Jak zrušit termín očkování?

Odkaz na zrušení rezervace je zasílán v e-mailu s původním rezervace. Automaticky bude zrušen i termín druhé dávky. Samotný termín druhé dávky zrušit nelze, v případě potřeby změny druhého termínu kontaktujte 1221, a nebo očkovací centrum.

 

Byl mi zrušen termín očkování. Co mám dělat?

Pokud vám byl zrušen termín rezervace na očkování, prosím, vyčkejte na další novou zvací SMS. Váš PIN 2 a registrace zůstávají v platnosti.


Mohu upravit své osobní údaje při rezervaci?

V rezervačním formuláři je možné dodatečně upravit předvyplněné osobní údaje z registrace, nelze upravit číslo pojištěnce (rodné číslo u občanů ČR).


Mohu upravit své osobní údaje v potvrzené rezervaci?

V případě, že došlo k překlepu při vyplňování rezervace, můžete telefonicky požádat 1221 nebo očkovací centrum o úpravu osobních údajů. V případě chyby v čísle pojištěnce je nutné kontaktovat linku 1221.


Kam se mohu obrátit, pokud mám problém s registrací nebo rezervací?

Pro dotazy a pomoc s registrací a rezervací je zřízena infolinka na telefonním čísle 1221. Při náběhu systému může dojít k přetížení infolinky, děkujeme  za trpělivost. Infolinka je provozována v pracovní dny 8:00 - 19:00 a o víkendech a svátcích 9:00 - 16:30.


Co dělat v případě, že není volný termín pro rezervaci, který mi vyhovuje?

Kapacita očkovacích míst je omezena dle dostupnosti vakcíny. Pokud nevidíte o očkovacího místa volný termín, můžete rezervaci ukončit a vrátit se v budoucnu, kdy budou volné termíny. Pro budoucí rezervaci nepotřebujete provést znovu registraci, PIN 2 vám zůstává platný. Pokud vám propadne platnost SMS s PIN2, čekat na další, po třetím propadnutí lze udělat novou registraci.


Musím vyplnit e-mail?

E-mail není třeba, ale je vhodný kvůli potvrzování termínů a k zaslání očkovacího certifikátu.  

Mohu využít funkci hlídacího psa v mobilní aplikaci?

Ne, funkce hlídacího psa je pouze na webu. Pro očkování na COVID-19 není možné funkci využít z provozních důvodů ani na webu.